envetenochvetgirig.blogg.se

Träning, hälsa, matlagning, natur och kultur - allt som fyller livet med glädje, mening och positiv energi!

Gröna fingrar

Kategori: Allmänt

Det här är min julstjärna årgång 2012 som har fått lite ny jord så nu blir det omvårdnad
av den tills det är dags att stoppa den i mörker i höst för att få den att blomma om till 1:a advent :)
 
Smultronen från förra sommaren trivs efter övervintringen på balkongen så under veckan ska de få komma i en ny kruka med fräsch jord så de växer och blir stora med massor av smultron som förra sommaren :)

KOMMENTARER:

  • Jonnié Jonsson säger:
    2014-04-15 | 06:05:58
    Bloggadress: http://jonniejonsson.com/

    nje de skulle inte kännas så säkert att placera sina pengar där

    Svar: Det finns nog många bättre alternativ i dagsläget tror jag :)
    Heléna

  • Tess säger:
    2014-04-20 | 09:38:24
    Bloggadress: http://theresekostresa.blogg.se

    Godmorgon =)
    Hoppas du har en underbar påsk, själv har jag jobbat och campat =)
    Förresten hur gör man det magiska att få sina blommor att överleva?=)
    Jag har fått massor av blommar nu när jag flyttat och jag hoppas de ska få leva länge =)
    Kramar i massor

    Svar: Tack! Jag har haft det bra, men alldeles för lite tid över till saker jag skulle ha velat hunnit med som att blogga till exempel :) Hoppas allt är bra med dig också! Ge blommorna lagom med vatten (vattna inte förrän jorden är torr) och ge dem skönsång så får du dem att leva hur länge som helst :) Massor av kramar tillbaka :)
    Heléna

  • Beccys 2.0 säger:
    2014-04-20 | 11:07:22
    Bloggadress: http://beccys.com

    Vad duktig du är som kan hålla växterna i liv :)

    Svar: Tack! Jag älskar mina växter så det är ett kärt besvär :)
    Heléna

Kommentera inlägget här: