envetenochvetgirig.blogg.se

Träning, hälsa, matlagning, natur och kultur - allt som fyller livet med glädje, mening och positiv energi!

Snöstorm :( blääh!!!!

Kategori: Allmänt, Mat

God morgon! Usch - vakna och upptäcka att det först regnar och sedan övergår det till stora snöflingor och nu blåser det halv storm också :( Vill ha vår, sol och värme nuuuuu!!!!!!!! Ser ju inte särskilt hoppfullt ut att just det skulle inträffa idag.
 
Tack och lov att man kan muntra upp sig med lite smaskig frukost i alla fall! Har dessutom tänt mina ljuslyktor här hemma för att få upp stämningen lite. Tyckte synd om yngsta sonen när han gick iväg till skolan i det här tråkvädret. Hoppas han inte blåser bort för mig!
 
Idag blev det hur som helst en kopp kaffe, ett glas apelsinjuice, två Wasa Rågi knäckemackor - en med kokt skinka, gurka och röd paprika och en med långlagrad prästost, gurka och röd paprika. Det blev även ett saftigt päron som förrätt :) Efter några dagar med slarvande med maten så ser min mage ut som en spärrballong så jag måste skärpa till mig. Jag är ju trots allt laktosintolerant så jag får nog hålla mig lite bättre på mattan och inte slarva så mycket. Att unna sig lite då och då av det man inte tål är ju en sak, men jag har mer eller mindre frossat, så magen är inte sams med mig nu.
 
Tråkväder idag som sagt var så det får väl bli en dag med hemmapyssel. Hoppas ni har bättre väder hos er än det är här och att ni alla får en helt underbar dag :) Inkluderat solsken där ;) Kram!

KOMMENTARER:

  • Jonnié Jonsson säger:
    2014-03-26 | 08:52:39
    Bloggadress: http://jonniejonsson.com/

    japp kaffe måste man ju ha, e redan inne på den 4:e koppen :) hoppas att du får en bra dag

    Svar: Tack! Jag är bara hunnit med två koppar än så länge, men den tredje ska jag strax fylla koppen med :) Hoppas du också får en bra dag :)
    Heléna

Kommentera inlägget här: