envetenochvetgirig.blogg.se

Träning, hälsa, matlagning, natur och kultur - allt som fyller livet med glädje, mening och positiv energi!

Kvällsmys och god natt :)

Kategori: Allmänt, Mat

Ikväll har jag och yngsta sonen först hjälpts åt med hans kemiläxa och sedan kröp vi upp i soffan med några goda smörgåsar och tittade på film tillsammans. Han mumsade vanliga mackor och jag njöt av mina älskade knäckemackor. Tänk att man kan vara så tokig i knäckebröd!!! Det blev tre Wasa Rågi - en med Wästgöta kloster ost och gurka, en med kokt skinka och gurka och en med långlagrad prästost och gurka. Ska ta och runda av här hemma nu så god natt med er och sov så gott när ni kommer i säng! Kram :)

KOMMENTARER:

  • felicia säger:
    2014-03-26 | 00:20:00
    Bloggadress: http://feliciaholmgren.blogg.se/

    sv: hehe ja blir ju så ibland, jag gjorde smeten själv för första gången och ska nog fortsätta med det :)

    mackorna såg väldigt goda ut, älskar knäckebröd :)
    godnatt!

    Svar: Det gör du klokt i! När man gör smeten själv så vet man ju vad man stoppar i den och de blir riktigt goda dessutom :)
    Jag älskar ju också knäckebröd och frukosten nu bestod också av knäckebröd :)

    Hoppas du får en fin dag!

    Kram :)
    Heléna

  • Tess säger:
    2014-03-26 | 07:48:14
    Bloggadress: http://theresekostresa.blogg.se

    Godmorgon =)
    Jag äter också knäckebröd idag med ost och gurka, yammi, yammi =)
    Yess, idag hoppas jag på en din dag, ska snart gå på ett pass på jobb. =)
    Vad ska du göra?
    Kramar i massor till dig också

    Svar: God morgon :) Då har vi nästan ätit likadan frukost! Jag älskar mina knäckemackor och tycker att magen mår bättre av dem än av vanligt mjukt bröd. Känns lite nyttigare också av någon anledning, men hur som helst så är det ju gott :)
    Hoppas du får en bra arbetsdag och hinner med lite skoj för egen del också efteråt! Jag ska ägna dagen åt att pyssla lite här hemma tror jag. Så tråkigt väder att det lockar inte att gå hemifrån.
    Massor av kramar :)
    Heléna

Kommentera inlägget här: