envetenochvetgirig.blogg.se

Träning, hälsa, matlagning, natur och kultur - allt som fyller livet med glädje, mening och positiv energi!

Veckans sista dag

Kategori: Allmänt

Helgerna försvinner verkligen förbi! Igår eftermiddag var min älskling snäll och hjälpte mig med min cykel så framdäcket som exploderade i fredags är nu utbytt mot ett nytt fräscht! Under tiden som han fixade med min cykel vill jag överraska honom lite så jag fixade kaffe och slängde ihop en äppelsmulpaj och rörde ihop lite marsansås som vi sedan mumsade i oss. Gårdagen försvann sedan fort för vi bestämde oss för att se "Ivar Kreuger" och filmatiseringen var 3 timmar så kvällen gick åt till filmmys.
 
Idag blev det sovmorgon och sedan frukost hemma hos min älskling och nu är jag hemma igen och fixar lite förberedelser för den kommande veckan. Underbart solsken ute, men tyvärr en massa pollen också :( Hoppas ni alla har en fin och avkopplande söndag! Kram :)

KOMMENTARER:

  • Denise säger:
    2014-03-23 | 15:11:39
    Bloggadress: http://zoyna.blogg.se

    Åh, vad gott med äppelpaj! Jag är ingen sötsaksfantast, men jag älskar äppelsmulpaj med vaniljsås!
    Hoppas inte pollenet är alldeles för jobbigt, så du får komma ut på dina härliga powerwalks!
    Ha en toppensöndag!
    Kram!

    Svar: Tack! Visst är det! Så enkelt också att spontant fixa till :) Massor av pollen nu när solen värmer underbart stor, så just nu håller jag mig inomhus och njuter av att se solskenet från insidan. Ska försöka mig på en längre powerwalk framåt kvällen när solen inte gassar lika mycket för av något konstig anledning verkar det som att pollennivån sjunker framåt kvällen. Värt ett försök i alla fall :) Ha en toppensöndag du också! Kram :)
    Heléna

Kommentera inlägget här: