envetenochvetgirig.blogg.se

Träning, hälsa, matlagning, natur och kultur - allt som fyller livet med glädje, mening och positiv energi!

God morgon :)

Kategori: Allmänt, Mat

God morgon världen! Okristligt att behöva gå upp kl. 06:00 en söndag, men ibland är det bara att acceptera att man inte har så många alternativ. Har sovit hemma hos min älskling under helgen och har tvättstugan nu här hemma på morgonen så det var bara att kliva upp hemma hos älsklingen och sedan åka hem för att ta hand om tvätten. Tack och lov fick jag skjuts hem och nu efter lite frukost börjar det bli människa av mig igen.
 
Behövde en rejäl energipåfyllning för att vakna till så det blev en kopp kaffe, en skål med havregrynsgröt och två rostade mackor med makrill i tomatsås. Nu är jag mätt, men trött lär jag fortsätta att vara ett par timmar till om jag känner mig själv. Idag tog jag min sista kortisontablett, så nu ska jag vara färdigbehandlad för min sarkoidos och jag hoppas att allt ska vara okej nu så jag blir helt friskförklarad vartefter. Jag mår bra, men ropar inte hej förrän jag har fått alla slutvärden.
 
När tvätten är klar vartefter ska jag och min älskling äta lite god lunch tillsammans och sedan ska vi iväg på 20-årskalas hos bekanta och där blir det lite mat. Har en känsla av att även den här dagen kommer att försvinna iväg ganska snabbt. Önskar er alla en riktigt fin dag! Kram :)

KOMMENTARER:

  • fight4fit säger:
    2014-04-07 | 18:09:09
    Bloggadress: http://www.fight4fit.se

    Ojoj, duktigt jobbat av dig. Jag hade garanterat satt telefonen på snooze och dragit täcket över huvudet :p

    Svar: Jag är världens mest morgontrötta, men tack och lov tar jag mig alltid upp när jag måste :)
    Heléna

  • Sanna Johansson Bizzozero säger:
    2014-04-08 | 10:35:49
    Bloggadress: http://ssannabizzozero.blogg.se/

    Mumma!!

    Svar: :)
    Heléna

Kommentera inlägget här: