envetenochvetgirig.blogg.se

Träning, hälsa, matlagning, natur och kultur - allt som fyller livet med glädje, mening och positiv energi!

Omelett :)

Kategori: Allmänt, Mat

Har varit flitig här hemma under förmiddagen och hunnit med att städa toaletten, kört ett varv med dammsugaren och tvättat av alla golv och lagt på en ny matta på köksgolvet. Blev hungrig så det fick bli något som gick snabbt att tillaga. Slängde ihop ägg, mjölk och sambal oelek och hällde det i en ugnsfast form och lade sedan på hackad röd paprika och körsbärstomater och sim sala bim så hade jag en väldoftande ugnsomelett :) Till omeletten blev det isbergssallad, gurka och körsbärstomater. Nu blir det en kopp kaffe på maten och sedan fortsätter röjandet här hemma *pust* :)
 
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • linda säger:
    2014-03-19 | 13:14:18
    Bloggadress: http://truestoryoflinda.blogg.se

    Ska nog också slänga ihop en omelett någon dag, har inte ätit det på lääänge!

    sv; Det var väldigt gott vill jag lova!
    Hoppas att du får en bra dag själv :) kram

    Svar: Tack! Det var länge sedan jag åt omelett också, men när jag såg äggen i kylen och inte hade någon direkt lust att dra igång något långkok så kom jag på att jag skulle göra omelett :) Kram
    Heléna

  • Denise säger:
    2014-03-19 | 20:44:44
    Bloggadress: http://zoyna.blogg.se

    Skönt att god mat går fort ibland, speciellt när man har mycket att göra. Hoppas du fick klart alla vardagssysslor! Här hemma ska jag ta itu med ett och annat imorgon jag med! Kram

    Svar: Jag har hunnit med allt jag hade tänkt mig och även lite mys på kvällen hemma hos min älskling. Har sett på film tillsammans med honom. Nu är det kvällsbestyren här innan sängen som gäller :) Kram
    Heléna

Kommentera inlägget här: