envetenochvetgirig.blogg.se

Träning, hälsa, matlagning, natur och kultur - allt som fyller livet med glädje, mening och positiv energi!

Underbar helg :)

Kategori: Allmänt, Film

Nu har jag hittat tillbaka till datorn efter en härlig helg som har varit fylld av en massa trevligheter. I fredags blev det mys med min älskling hemma hos honom på kvällen med god mat och dryck till "The Butler" som vi hade hyrt. För er som fortfarande inte har sett den kan jag rekommendera den varmt. Den får 4 av 5 i betyg av mig. Den handlar om en svart man från södern som tar sig uppåt genom hårt kämpande och slutligen hamnar som butler i Vita huset och där får man följa hans liv som butler åt olika presidenter under en period av 30 år och man får även se hur detta arbete påverkar hans egen familj under den här perioden.
 
Igår blev det frukost till melodikrysset och sedan lite ärenden under dagen med min älskling och sedan avslutades dagen med 18-årsfest i hyrd lokal för min älsklings systerdotter.
 
Idag tog vi sovmorgon och sedan har vi njutit ute i solen i min älsklings trädgård. Gott kaffe i solen är aldrig fel :) Jag passade även på att fotografera lite i trädgården.
 
Det är så härligt att se alla snödroppar, skilla, violer, pärlhyacinter och allt annat som har vaknat till liv och visar att våren verkligen är här :)
 
Nu ikväll har jag och tre av barnen mumsat hemlagade hamburgare och nu sitter jag bara och slappar en stund innan förberedelserna för den kommande veckan ska fixas. Hoppas ni alla har haft en fin helg och att ni får en fin fortsättning på kvällen! Kram :)
Kommentera inlägget här: