envetenochvetgirig.blogg.se

Träning, hälsa, matlagning, natur och kultur - allt som fyller livet med glädje, mening och positiv energi!

God kväll :)

Kategori: Allmänt, Mat

Vilken dag! Har fått massor gjort idag och känner mig nöjd, men jösses så fort klockan går när man är mitt uppe i något! Det blev någon form av tvättrekord idag för 11 maskiner tvätt fick snurra runt nere i källaren under dagens tvättpass, men nu är tvättkorgen tom, det är renbäddat i alla sängar, rena fräscha handdukar och badlakan i badrummet, på toaletten och i köket, rena mattor i badrummet och på toaletten och all tvätt som jag och barnen har slängt på tvätt är nu ren och fräsch igen - härligt!!!!
 
Efter tvättandet blev det en sväng ner till stan med min dotter för att fixa några bankärenden med henne och detta passade jag på att kombinera med en promenad på 4 km :) Väl hemma igen blev det lite middag till mig och sönerna och sedan har jag varit hemma hos min älskling en stund under kvällen och fikat och mumsat semla - gott!!! :)
 
Nu är det dags att ta hand om kvällsbestyren innan det är dags att krypa ner i sängen för natten. Fyllde på energidepån med två smaskiga knäckemackor innan jag satte mig här så jag orkar med de sista göromålen för dagen. Sov så gott när ni kommer i säng! Kram :)

KOMMENTARER:

  • Denise säger:
    2014-04-02 | 09:46:23
    Bloggadress: http://zoyna.blogg.se

    Vad flitig du är! Känner också att jag skulle behöva göra ett sådant "race" hemma, där ALLT ska tvättas. Bra inspiration!
    Hoppas du får en härlig dag!
    Kram

    Svar: Tack! Ja det är så himla skönt när man vet att alla handdukar, sängkläder och kläder är rentvättade. Nästa tvättpass blir det alla dukar, kuddfodral till prydnadskuddarna och plädarna som ligger på sängarna. Lite vårtvätt :)Solen skiner här så jag längtar ut, men först ska jag ta ett varv med dammsugaren och torka av golven. Sedan hägrar äntligen lite städning på balkongen och förberedelser för plantering i blomlådorna när det blir lite varmare ut :)
    Hoppas du också får en härlig dag!
    Kram :)
    Heléna

Kommentera inlägget här: