envetenochvetgirig.blogg.se

Träning, hälsa, matlagning, natur och kultur - allt som fyller livet med glädje, mening och positiv energi!

God morgon!

Kategori: Allmänt, Mat

God morgon! Underbart att solen har hittat tillbaka! Har varit uppe sedan kl. halv sju och servat barn och kört igång tvätten i källaren. Har redan tvättat sex maskiner tvätt nu, så nu är det bara att vänta på att det ska snurra klart i tumlaren och fladdra sig torrt i torkrummet. Skönt med tom tvättkorg :)
 
Har givetvis även hunnit att mumsa i mig frukost och idag bestod den av en kopp kaffe, ett glas apelsinjuice, två Wasa Rågi knäckemackor - en med kokt skinka och gurka och en med extralagrad Prästost och gurka. Som efterrätt blev det en banan. Gott med frukost :)
 
Ska vara lite effektiv under första delen av dagen och beta av några måsten så jag kan få tid över till en skön pw med min älskling i eftermiddag när han har slutat jobbet. Man får passa på att vara ute när vädret är okej :)
 
Önskar er alla en fin och solig dag! Kram :)

KOMMENTARER:

  • Julia T säger:
    2014-03-27 | 10:20:58
    Bloggadress: http://takethetime.blogg.se/

    Mums vilken mumsig frukost! :)
    sv; Ja precis så! Kroppen mår ju verkligen inte bra av allt för snabb utveckling så det är väldans viktigt att tänka på att man ger sin kropp den tid som den behöver att utvecklas :) Härligt att du ser på saken på samma sätt, otroligt viktigt!

    Åh, vad glad jag blir att du gillar min blogg, det värmer! :) Ja, men det är viktigt att man förlåter sig själv, ibland måste man få lyxa lite även om det blir på magens bekostnad :) Ha en fin dag! KRAM

    Svar: Tack! Ja, jag älskar verkligen att äta frukost och knäckemackor är min passion :)
    Viktigt att lyssna på kroppen och jag hoppas att alla de som läste ditt inlägg och ligger i riskzonen tänker till innan det är för sent.

    Ha en fin dag du också! Kram :)
    Heléna

  • Jonnie säger:
    2014-03-27 | 10:28:00
    Bloggadress: http://Alwaysfabulous.se

    ja fy, asså ja kan inte sluta spela, tur att de bara e detta spelet jag fastnat i

    Svar: Ja du, så lätt att fasta och i regel är det ju roligare att spela än att plugga eller göra andra måsten :) Jag brukar "unna" mig att spela en stund mellan mina måsten som belöning för att jag har betat av några av vardagens tråkigheter. Ha en fin dag :)
    Heléna

Kommentera inlägget här: